Kundtjänst

Klicka här för att gå direkt till kontaktsidan!
 

Vanliga frågor

Beställning

Hur gör jag för att beställa?
För att beställa behöver du bara göra två saker: lägga varan i varukorgen och sedan gå till kassan. Du kan även gå direkt till varukorgen innan du tar dig till kassan - i varukorgen kan du se över din beställning, ta bort artiklar och uppdatera antal.

  1. Lägga varan i varukorgen
    Inne på varje produktsida hittar du en stor röd knapp där det står "Lägg i varukorgen" (se bild nedan). Tryck på den för att lägga varan i din varukorg. I vissa fall måste du ange speciella produktval, t. ex. storlek och liknande. Det väljer du i rullgardinslistan ovanför köpknappen - där kan du även välja antal av varan som du vill beställa.
    Köpknappen på produktsidan
  2. Gå till kassan
    För att gå till kassan så håller du musen över din varukorg högst upp i sidans högra hörn (se bild nedan). När du håller musen där så rullas varukorgen ut - klicka på "Gå vidare till kassan" för att komma till kassan och beställa. Om du istället trycker på själva varukorgen så kommer du till en utökad och mer detaljerad version av varukorgen, därifrån kan du också gå vidare till kassan genom att trycka på en likadan knapp.
    Varukorg

Hur använder jag en rabattkod?
För att använda en rabattkod måste du gå till den stora varukorgen, alltså den som du når genom att trycka på din varukorg uppe i högra hörnet. när du är inne i varukorgen så ser du en sammanfattning av din beställning, under den hittar du en ruta med texten "Rabattkod:" bredvid (se bild nedan). Fyll i din rabattkod där och tryck på "Aktivera kod". Din rabattkod har nu aktiverats och du kan se resultatet i prissammanfattningen till höger. Om du ändrar dig och vill spara rabattkoden till ett senare tillfälle så trycker du bara på "Ångra".
Rabattkod

Hur vet jag om beställningen har gått genom?
När din beställning har lagts så kommer du till en tacksida där du kan gå genom och läsa mer om beställningen som du just har gjort. Strax efter kommer du även få ett bekräftelsemail skickat till den e-postadressen som du uppgav vid beställningen. Om du inte har fått något bekräftelsemail eller om du av andra anledningar är osäker på om din beställning har gått genom så är det bara att kontakta oss så hjälper vi dig på en gång.

Leverans

Hur skickar ni en beställning?
Vi skickar alla våra paket med Posten - större beställningar skickas som postpaket och mindre beställningar skickas som varubrev. Om ett varubrev är tillräckligt litet så lämnas det i din brevlåda, annars så lämnas det hos närmaste postombud. Postpaket lämnas alltid hos ett ombud.

Så fort ett postpaket eller varubrev har kommit fram till postombudet skickas det ut en avisering till dig.

Hur lång är leveranstiden?
Vår leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Om du beställer innan klockan 16 så skickar vi alltid ditt paket samma dag - det innebär att det, i så gott som alla fall, kommer fram dagen efter.

Vad kostar frakten?
Vi skickar alla beställningar fraktfritt. Det betyder att du, oavsett hur mycket eller lite du handlar för, aldrig behöver tänka på någon fraktavgift - den står vi för. Vi står dock inte för eventuell returfrakt, kontakta oss om du vill veta mer!

Returer

Har jag öppet köp på min beställning?
Ja, på offleash.se har du alltid öppet köp i 14 dagar. Det betyder att du alltid kan lämna tillbaka eller byta din vara inom 14 dagar - det enda kravet vi ställer är att varan är i oförändrat skick med alla lappar och märken kvar. Tänk på att du måste höra av dig till oss och få ett returnummer innan du skickar tillbaka en vara!

Hur gör jag för att byta/skicka tillbaka en/flera varor?
1. Hör av dig till oss och få ett returnummer.
2. Skriv returnumret på utsidan av paketet.
3. Skicka paketet till oss, vår adress är:

Offleash.se
c/o Fru Olsson
Krossgatan 15
16250 Vällingby

 

Hur gör jag om något har gått sönder under leveransen?
Ibland händer det som inte får hända - transportskador på beställningar. Om din vara på något sätt skulle skadas under transporten så har du självklart rätt till ersättning! För att vi ska godkänna ersättning för transportrelaterade skador så måste du dock kontakta oss inom 5 dagar från att du hämtade ut paketet.

Övrigt

Kan jag hämta min beställning direkt från ert lager?
I dagsläget så erbjuder vi tyvärr inte lagerutlämning - vi nöjer med oss blixtsnabba leveranser istället. Kanske i framtiden!

Vill ni sponsra min blogg/mitt event/min tävling?
Normalt sett så sponsrar vi inte bloggar och event men vi är aldrig stängda för förslag. Om du tror att just ditt förslag är tillräckligt bra så kan vi alltid överväga en sponsring. Hör av dig - det värsta du kan få är ett nej!

Jag har ett hundföretag och vill starta ett samarbete med er, hur gör jag och vad krävs?
För att starta ett samarbete med oss så krävs det att du uppfyller alla punkter på vår kravlista för samarbetspartners. Det är en lång och fruktansvärd lista som, om du prickar rätt på alla punkter, öppnar dörrarna till fantastiska erbjudanden och priser. Skicka ett mail till oss om du är intresserad!

Hundinstruktörer måste vara anslutna till branschorganisationen IMMI för att kunna bli samarbetspartners.